נשים שאינן מצליחות להיכנס להריון באופן טבעי, פונות לטיפולי הפריה חוץ גופית. תחילה יש לעבור בדיקה אצל רופא המשפחה על מנת לוודא בריאות תקינה לפני תחילת הטיפולים. רופא המשפחה יבדוק גם חסינות מפני זיהומים שעלולים להזיק לתינוק ויפנה את בני הזוג לייעוץ פוריות.

בניגוד לתהליך הפשוט יותר של הזרעה מלאכותית, במהלכה מונח זרע ברחם וההיריון עשוי להתרחש, טיפולי IVF  כוללים שילוב של ביציות וזרע מחוץ לגוף בתנאי מעבדה. ברגע שנוצרים עוברים, הם ממוקמים ברחם. הפריה חוץ גופית היא הליך מורכב ויקר, אבל הטכניקות המתקדמות מובילות היום ללידת מאות אלפי תינוקות ברחבי העולם.

למה ניתן לצפות מטיפולי הפריה חוץ גופית?

השלב הראשון בטיפול הפריה חוץ גופית כולל הזרקת הורמונים כך שגוף האישה ייצר מספר ביציות מדי חודש במקום ביצית אחת בלבד. בשלב הבא נערכת בדיקה כדי לוודא שהאישה מוכנה לאחזור ביציות.

לפני הליך האחזור האיה תקבל זריקות תרופה שמבשילה את הביציות המתפתחות ומתחילה בתהליך הביוץ. תזמון חשוב; יש לשלוף את הביציות רק לפני שהן יוצאות מהזקיקים בשחלות. אם הביציות יוצאות מוקדם או מאוחר מדי, הן לא יתפתחו כרגיל. הרופא יבצע בדיקות דם או אולטרסאונד על מנת לוודא שהביציות נמצאות בשלב ההתפתחות הנכון לפני האחזור.

הכנה לטיפול הפריה חוץ גופית

צוות רפואי במרכז טיפולי הפריה חוץ גופית יספק לאישה הוראות מיוחדות שיש להקפיד על ביצוען בלילה שלפני יום ההליך. רוב הנשים מקבלות תרופות נגד כאבים ובוחרות אם לעבור את ההליך תחת השפעת הרדמה קלה או מלאה.

במהלך הטיפול הרופא יאחזר זקיקים בשחלה באמצעות אולטרסאונד ויסיר את הביציות באמצעות מחט חלולה. ההליך נמשך בדרך כלל פחות מחצי שעה, אבל עשוי להימשך עד שעה. מיד לאחר השליפה, הביציות מתערבבות בתנאי מעבדה עם הזרע של בן הזוג, אותו הוא יתרום ביום הטיפול.

סיום ההליך

בסיום ההליך, הביציות המופרות נשמרות במרפאה תחת פיקוח כדי להבטיח צמיחה מיטבית. בהתאם למרפאה, ניתן אפילו לחכות עד חמישה ימים עד שהעוברים מגיעים לשלב בלסוציסט מתקדם יותר.

צילום:freepik

דילוג לתוכן