יש ניתוחים שנועדו לשפר את איכות החיים שלנו ולאפשר לנו להתגבר ולהחלים מפציעות שונות. ניתוחים אורתופדיים נועדו לאפשר לנו להגדיל את יכולת הניידות והעצמאות האישית שלנו

. ביצוע ניתוחי החלפת ירך בגישה קדמית זה תחום המומחיות של פרופ' רונן דבי – רופא מומחה בעל שם בתחום הניתוחים האורתופדיים. כאשר אנחנו צריכים לעבור ניתוח להחלפת ירך חשוב מאוד להקפיד שרק רופא מומחה יבצע בגוף שלנו את הניתוח, כי כך יהיה יותר סיכויים שהוא יצליח.

למה חשוב להחליף ירך?

חשוב מאוד להחליף ירך כי זה יכול לאפשר לנו לשפר את יכולת הניידות שלנו. כאשר יש לנו בעיות בירך או במפרקים יכול להיות לנו קשה מאוד ללכת ולנוע ממקום למקום. פעמים רבות אנשים שיש להם שבר בירך או מחלימים משבר זה נעזרים בכיסא גלגלים, הליכון או מקל הליכה.

אם אנחנו רוצים להיות עצמאיים יותר אנחנו חייבים לעבור ניתוח החלפת ירך שיאפשר לנו להיות ניידים יותר מבלי עזרי ניידות כמו כיסא גלגלים או הליכון. בשביל שנוכל ללכת באופן חופשי אחרי הניתוח אנחנו חייבים לעבור טיפולי פיזיותרפיה.

מי צריך להחליף ירך?

בדרך כלל מי שצריכים הכי הרבה לעבור ניתוח מסוג החלפת ירך הם אנשים בני הגיל השלישי. צפיפות העצם של אנשים בני הגיל השלישי היא פחות טובה בגלל הגיל ושחיקה של העצמות שהופכות להיות חלשות יותר ופחות צפופות ככל שמתגברים בגלל אי ספיגה של סידן.

כאשר אנשים בני הגיל השלישי נופלים הם פעמים רבות נפצעים בירך ושוברים אותה. ההחלמה משבר בירך היא ארוכה מאוד ובשביל שנוכל להתמודד עם בעיה זו אנחנו חייבים לפנות לרופא מומחה.

בסופו של דבר שבירת ירך היא אירוע קשה מאוד מבחינה אישית. כאשר אנחנו צריכים להתמודד עם שבר בירך חשוב שלא נעשה זאת לבד אלא נקבל תמיכה מחברים ובני משפחה. פעמים רבות במהלך תקופת ההחלמה מהשבר בירך נצטרך גם סיוע של עובד סיעודי כי אחרת יהיה לנו קשה להתקלח ולדאוג לעצמנו לבד. חשוב גם שנהיה תחת מעקב וטיפול של רופא מומחה.

צילום:freepik

דילוג לתוכן