יש לא מעט מיתוסים שעולים לאוויר בהקשר של התקן תוך רחמי. יש כאלה שחושבים שהוא מאוד מסוכן, אך לרוב מדובר על מיתוסים שונים. ד"ר גדי בן שטרית כאן על מנת לנפץ כל מיני מיתוסים שונים שבוודאי יצא לכם לשמוע עליהם. נתחיל בהסבר קצר – התקן תוך רחמי הוא אחד מאמצעי המניעה הכי יעילים שיש. ההתקן מוחדר אל תוך הרחם על מנת למנוע הריון לא רצוי. חשוב להבהיר כי ההתקן ניתן לשליפה בקלות, ברגע שהמטופלת תרצה לעשות זאת.

התקן תוך רחמי נשאר לכל החיים

אחד מהמיתוסים הכי נפוצים הוא שההתקן נשאר ברחם של האישה לכל החיים. אז כמובן שהטענה הזאת היא לא טענה נכונה בשום צורה שהיא. התקן תוך רחמי יכול להישאר ברחם בין 5-10 שנים, ולאחר מכן ישנו צורך לחזור על הפעולה פעם נוספת. בנוסף חשוב להבהיר כי למטופלת ישנה אפשרות לבקש להוציא את התתקן בכל רגע נתון בפעולה קלה ופשוטה.

הוא עשוי לפגוע בפוריות העתידית

גם זוהי טענה שעולה לא פעם על ידי אנשים שונים. כל עוד ההכנסה של ההתקן תתבצע על ידי רופא מוסמך לא אמור להיות שום חשש. אין מחקרים המוכיחים כי התקן תוך רחמי עלול לגרום לפגיעה בפוריות. כך שאת יכולה להיות לגמרי רגועה בהקשר הספציפי הזה. יתרה מכך קיימים לא מעט סיפורים על נשים שהוציאו את ההתקן ונכנסו להיריון מיד לאחר מכן. כך שהמציאות שונה לגמרי מהמיתוס הספציפי הזה שלא הוכח בשום צורה שהיא.

ההתקן מתאים רק לנשים מבוגרות

התקן תוך רחמי יכול להתאים למתבגרות וגם לנשים בוגרות. ד"ר גדי בן שטרית טיפל עד כה בנשים מכל שכבות הגיל, כך שאין באמת גיל ספציפי להכנסת ההתקן. כמובן שכל אישה בכל גיל צריכה להבין בדיוק את המשמעות של הכנסת ההתקן אל תוך הרחם. אך יש כאלה שעבורן האפשרות הזאת היא אמצעי המניעה הכי טוב שיש. כך שגם מתבגרות וגם נשים מבוגרות יכולות לבחור באפשרות הזאת. מתבגרות מתחת לגיל 18 חייבות לבצע את ההליך בליווי של אחד ההורים.

צילום:freepik

דילוג לתוכן