שאלה – האם ניתן לתקן כל ליקוי ראייה באמצעות ניתוח לייזר?

תשובה: לא, על פי ההערכה מקובלת כשליש מבני האדם שראייתם לקויה ונדרשים להרכיב משקפיים ו/או עדשות מגע לא יכולים לתקן את ראייתם באמצעות ניתוח לייזר, אם בשל אופי ליקויי הראייה או בשל מצב פיזיולוגי אחר. בהתאם לאמור לעיל שלב מקדמי והכרחי לקראת ביצוע ניתוח לייזר לתיקון ראייה, יהיה בחינת מצבו הרפואי של המטופל ככלל וכן בחינה מדוקדקת ומדויקת של מבנה העין.

אם זאת ניתן לומר כי הטכנולוגיה הרפואית בה עושים שימוש בניתוח לייזר נמצאת במצב מתמיד של השתכללות והתקדמות ובהחלט יתכן כי אחוז ליקויי הראייה אותם ניתן יהיה לפתור באמצעות טיפול בלייזר יגדל בשנים הבאות. כך למשל עד לפני מספר שנים לא רב מטופלים בעלי קרנית דקה לא היו מתאימים לביצוע טיפול להסרת משקפיים בלייזר, אך התקדמות טכנולוגית במיכשור הלייזר ופיתוח טכניקות מתאימות שינו מצב זה במידה מסוימת ואפשרו למטופלים רבים יותר להנות מראייה נטולת משקפיים.

שאלה- כיצד מבצעים ניתוח להסרת משקפיים?

תשובה- ביסוד ניתוח להסרת משקפיים נועד לתקן עיוות כלשהו במבנה קרנית העין אשר גורם לעיוות בראייה, עיוות זה "מתוקן" למעשה על ידי עדשות המשקפיים כך שמרכיב המשקפיים זוכה ליכולת ראייה תקינה. במהלך ניתוח להסרת משקפיים עושים שימוש בטכנולוגיית לייזר, לרוב בשילוב אמצעים כירורגיים נוספים, על מנת לשייף את קרנית העין לצורה אידיאלית אשר תספק למטופל ראייה תקינה.

בכל הנודע לטכניקת ביצוע ההליך הרפואי עצמו, ישנן מספר טכניקות נהוגות בשימוש הנבדלות ביניהן בסוג מיכשור הלייזר בו נעשה שימוש, בשילוב השימוש בכלים כירורגיים סטנדרטיים וכו'. 

שאלה- כיצד בוחרים מרפאה לביצוע הסרת משקפיים בלייזר?

תשובה- בבחירת המסגרת המטפלת בכל הליך רפואי ובפרט בהליך רגיש דוגמת הסרת משקפיים בלייזר, מומלץ ביותר לבחור במרפאה המחזיקה במיכשור מתקדם, צוות רפואי מקצועי בעל הכשרה ייעודית ומתאימה ונסיון משמעותי וכמובן מוניטין אמין ורקורד של הצלחות. דוגמא אחת למרפאה המחזיקה במוניטין שכזה היא מרפאת iClinic (ממוקמת ברמת החייל, תל אביב) המחזיקה בלמעלה מ-20 שנות נסיון בביצוע הסרת משקפיים בלייזר.

צילום:freepik

דילוג לתוכן