בקיץ קיימות בדיוק שתי אפשרויות למזג אוויר בכל אזור בארץ – חם וחם מאוד. בעצם זה מצטמצם לקטגוריה אחת של חם מאוד, זה פשוט שלכל אחד יש הגדרה משל עצמו לחום השורר פה – חום אימים, חום גיהינום, חום בלתי נסבל וזה עוד מבלי להזכיר ביטויים עממיים מעט יותר.

ואז..

 

 מה נשתנה?

אך התמונה משתנה ברגע שמגיע החורף, פתאום יש הבדלים ולעיתים מדובר גם בהבדלים משמעותיים מאוד.

אם נתעלם לחלוטין מקיומה של עיר אילת על המפה, נצליח להיזכר שחורף בירושלים וחורף בתל אביב זה שני דברים שונים ובזמן שבירושלים כולם שמים פוך כבר אי שם בתחילת חודש נובמבר, בתל אביב רק בינואר נזכרים שבכל זאת הם בשיא עונת החורף ואולי הגיע הזמן לשים גרביים. לא חובה אבל.

וזה, עוד מבלי להזכיר מקומות בארץ ששום תחזית מזג אוויר לא תגיד לכם איך להתלבש כאשר אתם נוסעים אליהם – כמו גבעת יערים שהיא כבר לא ירושלים אבל גם בהחלט עדיין לא תל אביב.

מה עושים במקרה זה? האם ללבוש סריג עם שורטס זה משהו הגיוני?

אז בואו נחזור לשאלת המה לובשים בחורף הישראלי, עם מזג אוויר בגבעת יערים.

 

 4 עונות?

בואו נגיד את זה בגלוי, מעטים המקומות שבהם אכן ניתן להרגיש ארבע עונות של השנה וישראל היא בטוחה לא חלק מאותם המקומות.

הקיץ שלנו מוגדר היטב והוא העונה הדומיננטית פה – שנמשכת בוודאות יותר מ – 3 חודשים שקיץ "אמור להימשך".

בכל הנוגע לחורף, כל אדם שאי פעם ביקר באירופה (או בקנדה) יודע להגיד ש"חורף אמיתי זה לא" ואפיזודה הקצרה של שלג שיש לנו במקרה הטוב פעם בשנה – זו התזכורת היחידה לכך שאכן היה פה חורף.

אז מה עושים?

 

 שכבות שכבות

והנה אני, בנסיעתי הראשונה אל מחוץ לירושלים בחורף הנוכחי, מבינה שלשים סוודר צמר ומעיל ארוך זה לא היה הרעיון הכי טוב שהיה לי.

לא, בבוקר כאשר הסתכלתי אל מחוץ לחלון ויכולתי להרגיש פיזית את הקור הירושלמי המפורסם – זה היה נראה כפתרון האידיאלי, אבל בעוד נוסעת לכיוון תל אביב, בדיוק בשלב שבו אני חולפת מול גבעת יערים (גם אותכם תמיד מבלבל העניין שיש קריית ענבים, קריית יערים וגבעת יערים וכולן יחסית קרובות אחת לשנייה?) לפתע זה הרגיש כפתרון פחות טוב.

כבר היה לי חם וכבר דמיינתי איך אסתובב יום שלם מזיעה וכועסת, בעודי סוחבת את המעיל הכבד בידיים.

 

 איך נמנעים מהמצב?

לובשים שכבות – שכבה של גופיה, שכבה של סריג או סוודר ושכבה של מעיל (עדיף קליל יחסית) – כל הדברים האלה ידאגו לשמור עליכם במזג אוויר קר, אך גם יאפשרו לכם להתאים את עצמכם למקום שאליו אתם מגיעים – ירושלים, תל אביב או גבעת יערים.

 

 

 

דילוג לתוכן