רוב האנשים חושבים בטעות שניתוחים מסוג ניתוח החלפת מפרק ירך נועדו רק לבני הגיל השלישי. למעשה ניתוח החלפת מפרק ירך נועדו לכל מי ששבר את מפרק הירך כולל אנשים צעירים. כאשר שוברים את מפרק הירך יש צורך להחליף אותו במפרק מפלטינה או לחזק את המפרק המקורי בברגים. התמודדות עם שבר מסוג זה יכולה להיות מאוד מורכבת ומאוד קשה. כאשר אנחנו שוברים את מפרק הירך, לאחר זמן החלמה אנחנו יכולים לעבור טיפולי פיזיותרפיה שיסייעו לנו להשתקם.

האם ניתוחים אורתופדיים הם מסוכנים?

ככלל ניתוחים אורתופדיים הם לא ניתוחים מסכני חיים כמו למשל ניתוחי לב או ניתוחי מוח. כאשר אנחנו צריכים לעבור ניתוח אורתופדי מכל סוג שהוא ביד, בכתף או בירך חשוב שנסמוך על הרופא המנתח שלנו ונרגיש שהוא אמין. הבחירה ברופא איכותי כמו למשל ד"ר אריאל פורמן שהוא רופא אורתופד מומחה יכולה לסייע לנו להרגיש בטוחים ביותר בזמן הניתוח. כל ניתוח מהווה טראומה לגוף אך לרוב זמן האשפוז אחרי ניתוח להחלפת ירך הוא רק מספר ימים בודדים.

כמה זמן לוקח להחלים מניתוחים אורתופדיים?

יכול לקחת הרבה זמן עד שמחלימים לגמרי מניתוחים אורתופדיים והגוף חוזר לרמת תפקוד נורמלית. בשביל שההחלמה מניתוחים אורתופדיים תהיה מהירה יותר וטובה יותר אנחנו חייבים לעבור טיפולי פיזיותרפיה אצל מומחה שיודע איך אפשר לחזק את העצם ואת השרירים. טיפולים אלו יסייעו לנו להחלים מהר יותר ויאפשרו לנו להיות חזקים ובריאים יותר. הניתוח יוכל לחזק אותנו ולאפשר לנו להיות פעילים יותר בחיי היומיום שלנו.

הבחירה לעבור ניתוח אורתופדי היא פעמים רבות לא בחירה אלא ברירת מחדל. כאשר אנחנו מגיעים להבנה ביחד עם הרופא המטפל שלנו שאנחנו חייבים לעבור טיפול אורתופדי חשוב מאוד מאוד לא להתמודד עם זה לבד. כאשר אנחנו הולכים לעבור את הניתוח חשוב מאוד לקבל סיוע מחברים ואנשי משפחה וגם לפי הצורך מאנשי מקצועות הסיעוד והפיזיותרפיה. ככל שעוברים את הניתוח בגיל מבוגר יותר כך זמן ההחלמה ממנו ארוך יותר ומורכב יותר.

צילום:freepik

דילוג לתוכן