יש ילדים שמחכים בקוצר רוח להרכיב גשר על השיניים, כי הם רואים בו סימן לכך ששנות העשרה שלהם מתקרבות, אבל אחרים מודאגים לגבי המראה והתחושה של הגשר על השיניים.

גם להורים יש כמה שאלות וחששות בנוגע להתקנת גשר על שיני ילדיהם, אז הנה היסודות שחשוב להבין על טיפולי יישור שיניים לילדים.

למה ילדים צריכים טיפול יישור שיניים?

ילדים זקוקים לטיפול יישור שיניים ממספר סיבות, כולל הצורך ליישר שיניים עקומות או צפופות, או בעיות נשיכה. בחלק מהמקרים לילדים יש הבדל בגדלים של הלסתות העליונות והתחתונות. במקרים אחרים, בעיות שיניים ולסתות עלולות להיגרם כתוצאה מאובדן שיניים בשלב מוקדם מדי בילדות, תאונות או הרגלים כמו מציצת אגודל.

אבל לעתים קרובות בעיות שיניים עוברות בתורשה, כך שאם אתם או מישהו ממשפחתכם הרכיב גשר בילדות, סביר להניח שגם ילדיכם יצטרכו מכשיר לטיפול בבעיה.

ברוב המקרים, רופא השיניים יהיה הראשון להבחין בבעיות שיניים אצל הילד במהלך טיפול שגרתי, וימליץ על טיפול יישור שיניים לילדים, או טיפול לסת. רופא השיניים יכול להחליט אם ילדכם זקוק לפלטה, ואילו מכשירים יהיו הטובים ביותר.

אין גיל מוגדר לטיפול יישור שיניים לילדים

בחלק מהמקרים, טיפול יישור שיניים לילדים מתחיל בגיל שש, ובמקרים אחרים ילדים מתחילים את הטיפול בגיל עשר, ויש כאלה שמתחילים אותו רק בגיל העשרה. אורתודנטים רבים מסבירים שילדים צריכים להתחיל טיפולי שיניים שגרתיים לאחר ששיניהם הקבועות מתחילות לצמוח, בסביבות גיל שבע. בגיל זה מתגלות סוגיות כמו נשיכה שאינה אחידה וצפיפות יתר של השיניים.

התחלה מוקדמת של תהליך יישור שיניים לילדים אין פירושה שהילד יקבל גשר מיד. זה רק אומר שהאורתודנט יוכל לאתר בעיות ולהחליט על הזמן הטוב ביותר להתחיל בטיפול.

טיפול השיניים הראשון

בטיפול השיניים הראשון, רופא השיניים יבדוק היטב את שיני הילד, כולל בריאות הפה והלסת. הוא עשוי לבקש מהילד להדגים פעולת נשיכה ויכול גם לשאול האם לילד שלכם יש בעיות לעיסה או בליעה, או שהיו לו אי פעם בעיות לסת.

בדיקת האבחון תגלה האם יש צורך בטיפול יישור שיניים לילדים בשלב זה, בשלב מאוחר יותר או שלא יהיה צורך כלל בהרכבת הגשר. לפרטים ומידע נוסף אודות יישור שיניים לילדים, צרו קשר עם בי דנטל ונשמח לסייע ולעזור בכל שאלה או בקשה.

צילום:freepik

דילוג לתוכן