כאשר רואים לראשונה ציסטה גנגליונית או גנגליון, עשויות לעלות לא מעט חששות. כיצד תוכלו לזהות אותו? האמת היא שלא מסובך לזהות את הציסטה הספציפית הזאת. מדובר על ה שק היוצא מאזור מעטפת המפרק שהוא מלא בנוזלים. על מנת להרגיע אתכם נציין כי הגידול עצמו הוא גידול שפיר, כך שהוא לא מהווה סכנה בשום צורה שהיא. אך ד"ר אריה שטבון יציין בפניכם כל מיני דרכים יעילות להתמודד עם הבעיה ולמנוע ממנה להתרחש שוב בעתיד.

היכן ניתן למצוא גנגליון?

כמו שאמרנו לא צריך להיות רופא מוסמך על מנת לזהות את הציסטה הספציפית הזאת. היא תהיה יחסית גדולה ודומיננטית, כך שלא תוכלו באמת לפספס אותה. ד"ר אריה שטבון מספר כי לרוב הציסטה מופיעה בחלק האחורי של מפרק כף היד. אך היא יכולה להופיע בעוד אזורים שונים בגוף, כך שישנו צורך לבחון את הנושא לעומק. אך ברוב המקרים הציסטה מופיעה ביד.

מהם התסמינים איתם צריך להתמודד?

למען האמת אין תסמינים מיוחדים כאשר מדובר על גנגליון. יש כאלה שאפילו לא שמים לב אליו עד אשר הם מרגישים אותו. הציסטה לא מגיעה עם כאבים מיוחדים, ולרוב גם כאשר הציסטה תגדל לא תרגישו בכאב מיוחד. כמובן שישנם מצבים חריגים שבהם כן תרגישו כאב כזה או אחר. אך באופן עקרוני קחו את הנושא הזה בחשבון. אם אתם לא מרגישים כאב מהציסטה זה לא אמור להדאיג אתכם. מכאן אנו מגיעים לשאלה הכי חשובה מנקודת מבטכם.

טיפול בגנגליון – איך עושים את זה?

מבחינתכם הבחירה הכי טובה תהיה לבחור שלא לבצע את הטיפול הרפואי. כל עוד הציסטה לא מפריעה לכם לתפקוד, אין סיבה שתטפלו בה. הרי היא לא מזיקה בשום צורה, ועם הזמן היא צפויה להיעלם מעצמה. במקרה שבו תחליטו כן לטפל בציסטה קיימות מספר אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לשאוב את הנוזלים, אך האפשרות הזאת לא תמיד עובדת. האפשרות השנייה היא לבצע כריתה של הגנגליון, אך הטיפול הזה לעיתים משאיר סימן כזה או אחר. 

צילום:freepik

דילוג לתוכן